Kulttuuriosaaminen – Tietotalouden taitolaji

Maailman muutokset välittyvät median kautta hetkessä. Säilyykö kulttuurien omaleimaisuus vai samankaltaistaako globaali talous meidät? Minkälaiset tiedot ja taidot kantaisivat yli taloudellisesti huonojen aikojen? Kun ongelmat ovat maailmanlaajuisia ja kulttuurierojen vuoksi vaikeasti hallittavissa, tulee kulttuuriosaamisesta ja kulttuuripääomasta keskeinen voimavara. Yritysten kulttuuriosaaminen tarkoittaa kuluttajien kulttuurisen taustan ymmärtämistä, esteettistä ja visuaalista osaamista ja kykyä puhutella ihmisiä eri kulttuureissa. Yrityksiin kohdistuu myös odotuksia yhteiskuntavastuun kantajina ja luottamuksen ylläpitäjinä. Kuluttajatkin ovat aktivoituneet. He toimivat myös kansalaisina ja luovat kriittisiä keskusteluyhteisöjä yli rajojen. Teoksessa tarkastellaan kulttuurin ja kulttuuriosaamisen kasvavaa merkitystä nykytaloudessa.

ISBN-10:
978-952-495-108-1
Kieli:
fin
Sivumäärä:
279 s.
Tekijät:
Uusitalo Liisa & Joutsenniemi Maria (toim.)
Tuotekoodi 012085
33,00 €