Itsensä markkinoijat, Nuorten journalistien urapolut ja yksilöllistyvä työelämä

Kilpailu työpaikoista lisää nuorten vastuuta omasta työllistymisestään. Yksilölliset työurat ja määräaikaisten työsuhteiden kasvu herättävät pohtimaan työntekijän urakehityksen ja ammatillisen identiteetin suhdetta. Ilmiö näkyy media-alalla, jossa oman arvon markkinoinnista ja ammatillisen pätevyyden rakentamisesta on tullut yhä keskeisempi osa alalla pärjäämistä. \n\nKirja syventyy työelämän muutokseen ottamalla alle 35-vuotiaat journalistit esimerkiksi ammattiryhmästä, josta nousee esiin strategioita muuttuneen työelämän kohtaamisesta. Miten pätkätyökierteessä voi selvitä? Tulisiko itsestä tehdä brändi? Saako toimittaja ottaa kantaa? Onko journalistin työssä lisääntyvä henkilökohtaisuus aitoa? \n\nVaikka kirjassa keskitytään nuorten journalistien kokemuksiin, ovat samantyyppiset työelämän muutokseen liittyvät teemat ajankohtaisia myös monissa muissa ammateissa.\n


ISBN-10:
978-951-44-9075-0
Kieli:
fin
Sivumäärä:
114 s.
Tekijät:
Lehtonen Pauliina
Tuotekoodi 010302
Tekijä Lehtonen Pauliina
28,00 €